10 نکته طلایی جهت نصب یا تعمیر آبسردکن که لازم است بدانید

توصیه های کاربردی جهت نصب و تعمیر آبسردکن

اگه توی خونه یا محل کار آبسردکن دارید تا آخر این صفحه رو از دست ندید !!

احتمالا براتون پیش اومده که توی نصب یا تعمیر آبسردکن در محل کار یا منزل به مشکل بخورید و به کمک نیاز داشته باشید. پس بهتون پیشنهاد میکنم که این مقاله فوق العاه رو از دست ندید !!

حتی اگه بعد از خوندن این مقاله به مشاوره و خمات ما نیاز داشتید کافیه با شماره های درج شده در صفحه تماس بگیرید تا تکنسین های ما به بهترین شکل راهنماییتون کنند.

نامدار سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات انواع آبسردکن یکی از تخصصی ترین مراکز سرویس و تعمیر آبسردکن در تهران می باشد که به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

نامدار سرویس دارای نمایندگی مجاز تعمیرات انواع برند های آبسردکن ایستاه و رومیزی از جمله مجیک، مدیا، گاسونیک، نوبل، پاناسونیک، آلونی، هیوندای، کووی، افترون، ایستکول و ... می باشد.

 

10 نکته طلایی نصب و تعمیر آبسردکن
10 نکته طلایی نصب و تعمیر آبسردکن

 10 توصیه کاربردی جهت نصب آبسرد کن

قبل از نصب آبسردکن وسایل و ابزارهای لازم را در اختیار داشته و طبق موارد گفته شده در زیر به نصب آبسردکن اقدام کنید. اگر بنا به هر دلیلی نمیتوانید نصب و راه اندازی آبسردکن را که نصب حساسی دارد، انجام دهید با افراد متخصص نامدار سرویس تماس بگیرید.

ابزارها و وسایل موردنیاز برای نصب و راه اندازی آبسردکن

اتصالات و ابزارآلات لوله کشی آب بهداشتی (از قبیل حدیده، آچار لوله گیر، آچار فرانسه، لوله بر، نوار تفلون، متر، لوله) و همچنین ابزارهای برقی (فازمتر، پیچ گوشتی، انبردست، سیم چین، سیم لخت کن، دم باریک، چسب برقی، کابل 2.5*2) و کلیه ابزارهای لازم فراهم شود تا در صورت نیاز در دسترس باشد.

 

مراحل انجام کار

  1. ابتدا محل دقیق قرار گیری آبسرد کن را مشخص کنید.
  2. تمامی نکات فنی و استاندارها را رعایت کنید. (بهتر است فردی باشد که دوره تاسیسات بهداشتی را گذرانده باشد). با استفاده از ابزارآلات لوله کشی، آب تغذیه آبسردکن را وصل کنید. (منظور همان آب شهری می باشد).
  3. لوله ی تخلیه آبسردکن را با استفاده از سیفون به سیستم فاضلاب وصل کنید.
  4. مسیر آب ورودی به آبسردکن را باز کنید تا مخزن دستگاه پر شود.
  5. بدنه ی فلزی دستگاه را با استفاده از یک رشته سیم 2.5*1 به سیستم اتصال زمین وصل کنید.
  6. برق آبسردکن را با استفاده از ابزارآلات برفی و کابل 2.5*2 متصل کنید. به طوری که بر سر راه برق آب سرد کن فیوز مستقلی وجود داشته باشد.
  7. آبسرد کن را نشت یابی کنید.
  8. آب سرد کن را وکیوم کنید.
  9. دستگاه را طبق دفترچه راهنمای آن شارژ کنید به طوری که فشار مکش بین  5psig  الی 10psig و آمپر دستگاه با جریان نامی آن برابر باشد.
  10. دستگاه را به برق بزنید و روشن کنید. سپس بعد از نیم الی یک ساعت بایستی آب درون مخزن در حد دمای 5 الی 8 درجه سانتیگراد سرد شده باشد.

 

نکته مهم هنگام اتصال آبسردکن به برق

آبسردکن مانند دیگر وسایل برقی به منبع برق با ولتاژ ثابت و مطمئن نیاز دارد. قطعات الکتریکی دستگاه از جمله المنت و کمپرسور در برابر تغییرات ولتاژ حساس هستند. برای اطمینان بیشتر از پریز دارای سیم ارت استفاده کنید، همچنین بر روی مسیر برق دستگاه محافظ با کیفیت قرار دهید.

هرچند شرکت‌های تولیدکننده آبسردکن مانند یخچال فروشگاهی اصفهان محصولات خود را با سیم ارت و آنتی شوک مجهز می‌کنند اما استفاده از محافظ و سیم ارت باعث افزایش ایمنی می‌شود. اگر پریز دارای سیم ارت در دسترس نداشتید بهتر است دستگاه را در اتصال با زمین قرار دهید. البته این کار به طور موقتی است و باید به فکر رفع مشکل باشید.

قبل از روشن کردن دستگاه مخزن را پر از آب کنید. سپس برای مدتی شیر خروجی را باز بگذارید تا اگر هوایی درون لوله‌های دستگاه محبوس بود تخلیه شود. بعد از هواگیری دستگاه را به برق متصل کرده و از آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که نصب دستگاه و اتصال به برق باید توسط نمایندگی فروش انجام گیرد تا دستگاه شما مشمول گارانتی شود.

 

در ادامه این مطلب و برای جلوگیری از خرابی های احتمالی و پیشگیری از هزینه های زیاد تعمیر آبسردکن در تهران پیشنهاد میشود مقاله جامع و کامل راهنمای تعمیرات آبسردکن در تهران را مطالعه نمایید

جهت هرگونه خدمات سرویس و تعمیر انواع آبسردکن در تهران کافیست با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن از این خدمات بهره مند شوید.

کارشناسان مجموعه نامدار سرویس به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

۷ مشکل رایج برای تعمیر آبسردکن!

انتخاب نوع باکیفیت وسیله برقی سرمایشی نظیر آبسردکن هنگام خرید، مورد بسیار مهمی است. اگر نمونه‌ای متناسب با الزامات کاربردی و تعداد کاربران تهیه کرده و به اعتبار برند سازنده آن نیز توجه کافی داشته باشیم، احتمال خرابی و نیاز به تعمیر آبسردکن تاحد ممکن کم می‌شود.
با این وجود، به‌دلایل مختلف امکان دارد نیاز به تعمیر برای این وسیله پیدا شود.
برخی از معمول‌ترین مشکلات در این مورد عبارتند از:

 

1 - وجود مشکل در روشن شدن آبسردکن

در برخی موارد دکمه روشن و خاموش دستگاه عمل نکرده و برای کاربران مشکل جدی ایجاد می‌کند. پس از چک کلیدهای پشت دستگاه و اطمینان از برقراری اتصال برق به دستگاه، دلایل دیگری نظیر عملکرد ترموستات و ضعیف نبودن برق شهری نیز باید در این مورد بررسی شوند. ولتاژهای زیر ۲۰۰ برای روشن کردن آبسردکن کفایت نمی‌کند. بالانس و تنظیم نبودن جای قرارگرفتن آبسردکن هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

 

2 - سرد یا گرم نکردن آب

مشکلاتی مانند جمع شدن آلودگی روی کویل‌های اپراتور، خرابی برد کنترل و عدم تنظیمات لازم در ترموستات باعث ایجاد اشکال در پروسه سرد یا گرم کردن آب در دستگاه شده و نیاز به تعمیر آبسردکن ایجاد می‌شود.

 

3 - وجود سر و صدا در آبسردکن یا بوق زدن ممتد

وجود صدایی شبیه به صدای یخچال در آبسردکن طبیعی بوده و به عملکرد موتور مربوط است. بوق زدن در این دستگاه اغلب به گیر کردن آرمیچر موتور خنک کننده کندانسور مربوط می‌شود. صداهای غیرطبیعی هم در این دستگاه بیشتر به شل بودن پیچ‌ها در بخش‌های مختلف مربوط و به‌راحتی قابل تعمیر و رگلاژ است.

 

4 - وجود رایحه نامطبوع و جرم در آب

این مورد اغلب به تخلیه نشدن به‌موقع مخزن آبسردکن مربوط می‌شود. راکد ماندن آب در این مخزن به ایجاد کپک و قارچ و بوگرفتن آب درون آن منجر می‌شود.
این مورد با ایجاد مشکلاتی برای سلامتی همراه است و می‌تواند موجب مسمومیت یا بروز مشکلات روده‌ای شود. تجمع جرم نیز در طولانی مدت به سنگین و بدطعم شدن آب موجود در آبسردکن منجر شده و احتمال بروز سنگ‌های کلیوی را زیاد می‌کند. لازم است مخزن آبسردکن مرتبا تخلیه و تمیز شود.
در این مورد با راهنمایی سرویس‌کار یا مطالعه دفترچه اهنما، شخصا نسبت به رفع مشکل اقدام کرده یا از تعمیرکار کمک بگیرید.

 

5 - نیاز به تعویض فیلترها

فیلترهای مصرفی در آبسردکن جرم و مواد آلاینده را از آب جدا کرده و آب گوارا را جهت خنک کردن آماده می‌کند. تعویض دیرهنگام این فیلترها با گرفتگی شیر آبسردکن یا چکه کردن آن همراه بوده و در ادامه مشکلاتی نظیر بو گرفتن و تعفن اب را نیز به همراه می‌آورد.

 

6 - چکه و نشتی آب از آبسردکن

بسته نشدن کامل دریچه عقب آبسردکن باعث سرریز شدن آب و ایجاد خیسی در محل قرار گرفتن آن می‌شود. در این حالت سینی تخلیه بیش از ظرفیت آب نگه داشته و لبریز می‌شود.
وجود اشکال در شیرهای ورودی و خروجی یا شکستگی در آنها نیز از دیگر مواردی است که با نشت آب همراه شده و مشکلات جدی برای کاربران ایجاد می‌کند. تعمیر آبسردکن در این حالت زمان چندانی از شما نمی‌گیرد، اما از اتلاف و هدر رفت آب و ایجاد بی‌نظمی و مشکلات رطوبت در محیط جلوگیری می‌کند.

 

7 - یخ زدگی دستگاه

تنظیم دمای آبسردکن توسط ترموستات انجام می‌گیرد. با مختل شدن عملکرد ترموستات، امکان یخ‌زدگی لوله های خروجی و قطع آب و مشکلات ثانیه در این زمینه زیاد است. در این مورد نیاز به حضور تعمیرکار برای تنظیم مجدد یا تعمیر آبسردکن در بخش ترموستات وجود دارد.

توصیه های مهم استفاده از آبسردکن

در ادامه این مطلب به نکات حمل  و نقل آبسرد کن و متصل کردن دستگاه به برق و برخی نکات دیگر که به آن اشاره شده پرداخته می شود.

 

1 - جا به جا کردن (حمل و نقل)  آبسرد کن

بعد از خرید آبسرد کن بالطبع باید آن را حرکت داده و به منزل یا محل کار خود ببرید. دقیقا ممکن است در این لحظه آبسردکن آسیب ببیند. علاوه بر آن زمان جابه جایی منزل و اسباب کشی نیز احتمال بروز مشکل وجود دارد. پس رعایت نکات زیر ضروری است.

  • از خم نمودن آب سرد کن اجتناب کنید.بیشترین زاویه مجاز برای آب سرد کن 30 درجه می باشد. (در صورتی که آبسردکن بیش از اندازه خم شود، گاز و روغن کمپرسور به داخل بر میگردد و سیستم دچار مشکل می شود.
  • اگر به هر دلیلی در هنگام حمل ونقل متوجه شدید که بیش از اندازه خم شده است دستگاه را به برف نزنید و در حالت ایستاده قرار داده و حداقل 12 ساعت صبر کنید.
  • دقت کنید که آب سرد کن را تحت هیچ شرایطی (در صورت جا به جایی یا نگهداری در انبار) به پهلو نخوابانید. آبسرد همیشه باید در حالت ایستاده قرار گیرد.
  • طبق نکات گفته شده اگر تمامی نکات رعایت شد باز هم سریعا آب سرد کن را به برق متصل نکنید و برای اطمینان بیشتر بین 3 الی 5 ساعت صبر کنید.
  • در هنگام جا به جایی احتیاط کنید چون حتی انداختن دستگاه از ارتفاع خیلی کم (10 سانتی متر) یا ضربه وارد کردن به دستگاه ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند.
  • بر روی دستگاههای آب سردکن انواع مخزن های آبسردکن وجود دارد. هنگام جابه جا کردن آبسردکن دقت کنید با احتیاط مخزن آب معدنی و یا مخزن تصفیه دار را از روی آن بردارید.  به دلیل محکم نبودن این مخازن بر روی دستگاه ممکن است با کوچکترین حرکتی روی زمین بیفتد و دچار شکستگی شود. از همه مهمتر اینکه ممکن است آب داخل مدارات الکتریکی آبسرد کن شده و باعث سوختن دستگاه شود.
  • قبل از حرکت دادن دستگاه آب آن را خالی کرده برای انجام این کار از شیر تخلیه ای که در پشت آبسردکن نصب شده استفاده کنید. همچنین با باز گذاشتن شیر آب سرد و گرم، مخازن داخلی آنها را نیز به طور کامل خالی کرده که این کار از ریختن آب به داخل سیستم آبسردکن ممانعت میکند.

2 - متصل کردن آبسرد کن به برق

  • اتصالات برقی در دستگاه آبسردکن زیاد می باشد کمپرسور در ابتدای شروع کار جریان بیشتری مصرف میکند. ضمن اینکه هیتر آبجوش با برق کار میکند. برد الکتریکی آبسردکن نیز از برق شهری تغذیه می شود. بنابراین وصل کردن دستگاه به یک جریان ثابت برق حداقل کاری است که می توانید برای آبسرد کن انجام دهید تا در سلامت و عمر مفید دستگاه کمک کرده باشید. لازم به ذکر است که مزیت اینکه گفته می شود دستگاه را به یک جریان برق مطمئن وصل کنید این است که چون کمپرسور و المنت آبسردکن نسبت به نوسانات برق بسیار حساس هستند و در صورت قطع یا وصل شدن برق ممکن است از کار بیفتند.
  • از پریزیاستفاده شود که دارای ارت باشد. خیلی از آبسردکن ها دارای سیم ارت و آنتی شوک هستند. این مساله برای حفظ ایمنی بسیار موثر است. اگر پریز شما دارای ارت نمی باشد، حداقل بدنه دستگاه آبسردکن را به زمین وصل کنید. (توجه داشته باشد که این روش زیاد درست نمی باشد اما به طور موفتی می توانید از این روش گفته شده کمک بگیرید).
  • پس از خرید دستگاه و قبل از وصل کردن به برق، حتما آن را پر از آب نمائید. در این حین کمی شیر آب سرد و گرم را باز کنید تا هوای داخل مخازن تخلیه شود و آب به طور کامل در دستگاه قرار بگیرد. عدم رعایت این نکته می تواند باعث بروز مشکل در آبسردکن شود.

3- تغذیه آب در آب سردکن

  • تحت هیچ شرایطی نباید آب سردکن خالی از آبباشد. این بزرگترین خطایی است که ممکن است رخ بدهد این است که  هیتر برقی آن به سرعت بسوزد و همینطور بخش خنک کننده آن نیز دچار مشکل خواهد شد. توصیه می شود از یک مخزن یدکی استفاده کنید و یا آب سردکن را به آب مستقیم شهر وصل نمائید.
  • در مخزنیک راه تخلیه بخار آب وجود دارد. به هیچ وجه نباید آب از سطح بخار بالاتر رود چون اگر مجرای تخلیه بخار با آب پوشیده شود بخار خارج شده باعث جوش آمدن کل آب مخزن خواهد شد. در حالت پیش فرض نباید نگران این مسئله باشید چون در صورتیکه از بطری های آب معدنی یا مخازن استاندارد استفاده میکنید، آنها به گونه ای طراحی شده اند که اجازه بالا آمدن آب تا لوله تخلیه بخار را نمی دهند. مشکل جوش آمدن آب زمانی به وجود می آید که خود فرد به صورت دستی افدام به پر کردن مخزن دستگاه آبسردکن نماید و آب را تا بالای لوله تخلیه پر کند.
  • به شدت توصیه می شود از مزخزن های تصفیه داراستفاده کنید و یا آب سرد کن را به یک دستگاه تصفیه آب وصل نمائید. زیرا آب سخت(دارای گچ وسختی بالا) باعث رسوب زدن در مخزن و هیتر های آب سردکن شده و بهره وری آن را به شدت کم میکند.

ارائه خدمات شبانه روزی در نامدار سرویس

ما با خدمات ویژه خود به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی همراهتان خواهیم بود تا به محض بروز مشکلات در آبسردکن شما علاوه بر برطرف نمودن مشکلات فعلی آن، از بروز مشکلات احتمالی بعدی نیز جلوگیری نماییم.

نحوه ارائه خدمات در نامدار سرویس

  • پس از شرح مشکل دستگاه خود و تکمیل فرم درخواست کارشناس، اپراتور های ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پس از بررسی مشکل دستگاه به متخصص مربوطه ارجاع می دهند تا برای تعمیر پکیج در محل شما حضور پیدا کنند.
  • تعمیرکار مربوطه پس از بررسی های لازم طی گزارشی کامل شما را از تعداد قطعات معیوب، علت خرابی، حدود هزینه و حدود زمان تعمیر آگاه خواهند کرد که با توجه به صلاحدید شما قطعات مربوطه تعویض یا تعمیر خواهند شد. درصورت تعویض قطعه فقط از قطعات اورجینال استفاده خواهد شد.
  • در اکثر موارد تعمیر و سرویس آبسردکن شما در همان محل ( خانه یا محل کار) انجام میگردد ، در غیر این صورت چنانچه نیاز به تعمیر برد یا تعویض قطعات خاص داشته باشد به کارگاه مجهز نامدار سرویس حمل شده و سپس بعد از سرویس( در کوتاه ترین زمان ) به شما تحویل داده میشود.
  • دستگاه های تعمیر شده و قطعات تعویض شده به مدت 6 ماه شامل گارانتی می باشد.

روش های ثبت درخواست تعمیر آبسردکن

ثبت درخواست از طریق سایت نامدارسرویس

تماس تلفنی 02144474632

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید